花の画家

森の中に住み、四季折々の植物や花を描いています。

絵の教室 My Panting Class

朝早く起きて、ウマノアシガタを摘みました。第1回目の「野の花を描く水彩画教室」に持って行くためです。なんて綺麗な朝!前日まで、どの花を教室に持って行くか迷いましたが、昨日の午後に一番輝いて見えたウマノアシガタの黄色い花に決定。
素晴らしいお天気のおかげで、森の寺子屋ねっこのガラス張りギャラリーには光がたくさん溢れて、絵を描くにはぴったりの朝となりました。
子ども達の大胆で伸び伸びとした筆運び、大人の方々の繊細で優しい筆遣い、各々の個性が光る色使い。植物の生命力を写し取るにはある程度早い筆の動きが必要だと考えているため、結構早めのペースで描いていきましたが、皆さんしっかりとそのペースについてきてくださいました。そして描くこと1時間とちょっと・・・・それぞれに素敵な一輪が完成しましたよ~!
 こんな素敵な場所で教室を開けること、本当にありがたいです。森の寺子屋ねっこ。さわやかな風が吹き抜けるこの場所で、来月も水彩画教室を開催します。詳細はまた改めてお知らせします。
Today I had my first painting class. I woke up early and picked some flowers to bring to the class, what a bright morning it was!Thanks to this gorgeous weather we had enough sunlight in the gallery, a perfect day for painting pictures.
It was interesting to see children's dynamic strokes, adults' delicate and gentle strokes, and individual unique ways of using colours. I usually paint in a very fast tempo which I think is needed to capture the life of the plants, so it wasn't easy to follow my tempo for the pupils but they did!
And in about an hour...everybody painted a lovely one!