花の画家

森の中に住み、四季折々の植物や花を描いています。

ヘレヴートスライス

ヘレヴートスライスはロッテルダム近くの港町。ここに友人を訪ねました。星の形のように走る運河が町を取り囲んでおり、町の端は海へと流れる川に向かって開けていて、船やヨットがのどかに浮かんでいます。夕暮れに向かう太陽が水面に反射して、きらきら光っていました。
夜、友人宅近くの教会で行われたコンサートへ。ロベルトさんのブラームス再び、素晴らしい演奏でした。ベーゼンドルファーのコンサートグランドが美しく響いていました。ピアノあり、歌あり、クラリネット、ヴァイオリンと盛りだくさんの3時間弱(!)のコンサート。たっぷり音楽に浸りました。
翌日ライデンへ戻り、帰国の日までの数日をこの美しい街で過ごしました。
 約3週間、家族友人達との再会に加え、美しい自然や街や音楽や芸術に囲まれて、楽しい時を過ごしました。オランダの素敵なところに触れると同時に、改めて日本の素晴らしさというものもしっかりと再認識できました!
We visited our friends in a port town called Hellevoetsluis close to Rotterdam. The canal which encircles the town is almost star-shaped. One of the edges of the town is going into a big river, ships and boats, yachts are floating peacefully on the water.
We went to a concert in a church in the evening where @Robert Vrijland played the Brahms again, that was an impressive rendition! Bösendorfer piano sounded nice with the Brahms!
We went back to Leiden the next day, and stayed in this town till we left the Netherlands.
We had a lovely reunion with our family, friends. Enjoyed full of beautiful nature, towns, music, and art, we greatly enjoyed our stay in the Netherlands. We found many things attractive in the Netherlands, and at the same time rediscovered Japanese life as attractive as much!